Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden
Wij zullen er altijd alles aan doen om u en uw klanten tijdig op de gewenste bestemming te laten arriveren. Echter, kan Vallei taxi nimmer aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen en de eventuele gevolgen daarvan.
1. Als een chauffeur lang moet wachten, dan hanteert Vallei taxi een wachttarief. De eerste 15 minuten zijn kosteloos, daarna wordt voor elke kwartier € 7,50 in rekening gebracht.
2.Het is voor onze Schipholvervoer en stadsvervoer verplicht online minimaal 24 uur voor vertrektijd te reserveren om in aanmerking te komen voor onze vaste tarieven. In het geval er niet 24 uur van te voren online wordt gereserveerd worden alle taxiritten op de taximeter gereden. (muv contract-vervoer)

3. Betaling vindt altijd plaats op de heenreis en terugreis.

4. Voor extra adressen (binnen 3 km) van het begin adres geldt een toeslag van € 7,50 per rit per extra adres.
5. Bij de afhaaltijd op de heenreis dient u rekening te houden met een marge van 10 minuten voor dan wel na de gewenste reserveringstijd
6. Kinderzitjes zijn in Nederlandse taxi’s NIET verplicht.
7. Vallei taxi voert ritten in principe niet gecombineerd uit. In geval van calamiteiten kan het een enkele keer voorkomen dat u met anderen een auto deelt. Wij overleggen dat altijd eerst met u.
8. In verband met de in de auto beschikbare ruimte geef daarom bijzondere bagage zoals Buggy’s, golftassen, duikuitrusting, surfplanken etc. te allen tijde door bij uw reservering
9. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor het zoekraken en/of beschadigen van uw bagage. Wij zullen er natuurlijk alles aan doen om dit te voorkomen.
10. Bij aankomst op de luchthaven Schiphol dient rekening gehouden te worden met een gemiddelde wachttijd van 30 minuten na bagage afhandeling. Wij verzoeken u uw mobile telefoon aan te zetten.
11. Tarieven onder voorbehoud van wijzigingen en/of typefouten.
12. De klant staat bij ons hoog in het vaandel, daarom stellen wij het zeer op prijs als u uw klacht aan ons doorgeeft. Op deze wijze kunnen wij onze diensten optimaliseren.
13. Op al ons vervoer zijn de algemene voorwaarden en betalingscondities van Koninklijk

14. De vaste prijzen zijn uitgezonderd nationale feestdagen. Alleen de vaste tarieven kunnen tot maximaal 50 procent worden verhoogd. Dit geldt alleen voor onze vaste tarieven. Taxi ritten op de taximeter blijft volgens de officiële tarieven vastgesteld door de nederlandse overheid.

15. Voor de Woon-werk verkeer en zakelijke  dienstverlening hanteert ons bedrijf de prijzen op de taxi meter. Hierbij worden de maximum tarieven gehanteerd. De kosten voor een rit met een taxi hangen af van: het starttarief, de afstand en de duur van de rit. Voor al deze onderdelen geldt een maximumtarief. Ons bedrijf moet zich houden aan de maximumtarieven die zijn vastgesteld door de overheid. Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/taxi/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-kosten-voor-een-taxi

Rekenvoorbeeld kosten van een taxirit:
Stel u maakt een rit van 7 kilometer die 15 minuten duurt. Als de taxivervoerder de maximum tarieven zou hanteren zou deze rit kosten:

starttarief € 2,98
kilometertarief 7 x € 2,19 = € 15,33
tijdtarief 15 x € 0,36 = 5,40.
In totaal is dat € 23,71

 

 

Nederlands Vervoer zoals gedeponeerd op 31/2003 van toepassing.
Aansprakelijkheid
 Vallei taxi kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen, door b.v. files, pech onderweg, weersomstandigheden etc. die het gevolg hebben dat u uw vlucht mist. U dient dan ook genoeg tijd te nemen om op Schiphol te kunnen komen, zodat u door eventueel oponthoud toch nog op een andere manier op tijd voor uw vlucht aanwezig kunt zijn.
 Vallei taxi houdt zich ten alle tijden het recht voor, om op het laatste moment een rit opdracht niet te hoeven uitvoeren i.v.m. overmacht zoals extreem verkeerchaos, weersinvloeden, aanslagen etc. U kunt ervan uitgaan dat wij er alles aan zullen doen om dit te voorkomen.
Annuleren
Annuleren kan alleen binnen 24 uur voor aanvang ritopdracht.
Terugkomst op Schiphol
In geval van vertragingen kunt u er op rekenen dat wij deze nauwlettend in de gaten houden. Na aankomst op Schiphol dient u na landing, zo snel mogelijk uw mobiele telefoon aan te zetten zodat de betreffende chauffeur contact met u kan opnemen. Indien u met een andere vlucht terugkeert op Schiphol dan dient u dat tijdig aan ons door te geven.
Wachttijd
We gaan van uit een wachttijd van 15 minuten na landing van het vliegtuig. Dit is in de prijs inbegrepen, daarbuiten wordt er € 7,50 euro per kwartier in rekening gebracht.
Betalingswijze
Wij accepteren Creditcard zoals American Express, Visa, Mastercard maar u kunt natuurlijk ook contant betalen.
Privacy Bescherming
Vallei taxi houdt zich gebonden aan alle wettelijke bepalingen om uw persoonsgegevens te beschermen. Nimmer zal Schiphol Taxi Service uw persoonsgegevens aan derden doorgeven en derhalve voor een adequate bescherming zorgdragen.
Registratie en Erkening
 Vallei taxi is aangesloten bij het Registratiebureau Geschillencommissie Taxivervoer. Uw belangen en rechten worden dan ook gewaarborgd. Het Regelement Geschillencommissie Taxivervoer 11 maart 2003 is van toepassing.
 Vallei taxi staat geregistreerd in de Kamer van Koophandel register in Amersfoort onder het volgende nummer: 58900403

 

Contactgegevens

Vallei Taxi Amersfoort

Bel: 033-8883652
Mail: info@amersfoortsevalleitaxi.nl